Tuesday 1 July 2014

Advanced Joint Health Tablet - Jangan biarkan sakit sendi menghalang anda bergiat aktif



Apa itu AJHT ?

  • Advanced Joint Health Tablet Shaklee ialah satu formulasi proprietari yang menampilkan kombinasi bahan-bahan yang amat berkesan, yang dapat menyokong pergerakan, kelenturan sendi dan fungsi sendi yang sihat. Ia dihasilkan dari ramuan aktif yang bertindak dengan pantas bagi menyokong makanan kesihatan yang diperlukan oleh sendi-sendi. 

  • Advanced Joint Health Tablet Shaklee mengandungi ekstrak unique Boswellia aktif dengan paten tertunda, ekstrak Jagung dan nutrien penting lain termasuk Zink, Tembaga, Mangan dan Vitamin C untuk membantu meningkatkan keselesaan sendi dan pergerakan. Dengan menggunakan tumbuhan dan bahan-bahan berasaskan mineral, Advanced Joint Health Tablet Shaklee ialah formula sayur-sayuran 100%.

  •  Ekstrak Boswellia yang terkandung dalam Advanced Joint Health Complex ini telah menajalani kajian klinikal dimana ianya mampu meningkatkan keselesaan sendi di dalam jangkamasa sewal 5 hari.


  • Ramuan yang dirumus secara saintifik inimerangkumi ramuan yang terbukti secara klinikal :

  1. Menggalakkan mobiliti
  2. Meningkatkan flaksibiliti
  3. Meningkatkan fungsi sendi
  4. Menyokong kesihatan sendi untuk jangkamasa panjang



  • Ianya tidak seperti kebanyakan suplemen kesihatan sendi lain. Advanced Joint Health Tablet Shaklee tidak mengandungi kondroitin, satu bahan yang terbukti di dalam ujian klinikal, ia menghalang penyerapan glukosamin. Advanced Joint Health Tablet Shaklee adalah 100% bebas kekerang dan 100% vegetarian iaitu tidak langsung mengandungi sumber haiwan.

So anda semua tak perlu risaulah akan bahan-bahan yang terkandung dalam AJHT ini kerana ianya 100% berasakan sayur-sayuran & buaha-buahan..Dijamin selamat dan bebas bahan kimia.

Jadi,sesiapa yang mengalami sakit-sakit sendi, sangat direcommendedkan untuk mencuba. Sebab Shaklee dah buktikan SECARA KLINIKAL keberkesanan AJHT seawal hari ke-5 pengambilan :)

- Mudah ditelan
- Hanya 2 biji sehari
- 100% Shellfish Free
- 100% formula sayur-sayuran



Ekstrak Boswellia


Apa itu ekstrak boswellia?

  • Ianya diperoleh daripada poko Boswellia serrata. Ekstrak botanikal ini menganungi asid boswelik yang menghalang formasi leukotrien, kimia yang dihasilkan oleh tubuh yang menyerang tisu sendi meneyebabkan ketidakselesaan seni. Ekstrak proprietary Boselia yang digunakan di dalam Advanced Jint Health Tablet Shaklee mengandungi konsentrasi yang tinggi iaitu AKBA (3-acetyl-11-keto-beta-boswellic asid), satu asid boswelik dan lain-lain konstituen Boswellia yang digabung untuk menghasilkan bioaktiviti yang lebih unggul dari hanya AKBA. Hasil daripada pengambilan Advanced Joint Health Tablet Shaklee, beberapa pengguna telah melaporkan keselesaan sendi yang lebih baik, pergerakan lebih mudah, dan kemampuan yang lebih baik untuk melakukan aktiviti harian.

Apa itu glukosamin?

  • Ianya adalah satu jenis gula amino yang berfungsi sebagai blok utama pembinaan struktur proteoglycans, komponen strukur rawan dan cecair di antara tulang yang membekalkan pelinciran. bayak kajian yang telah diterbitkan menunjukkan suplemen glukosamin membantu meningkatkan pelbagai gerakan, mobiliti dan fleksibiliti.

  • Vitamin C di dalam Advane Joint Health Tablet Shaklee membekalkan 100% daily value (nilai harian) vitamin c sebagai sintesis kolagen.

  • Manakala zinc, kuprum & manganese adalah mineral surih yang perlu untuk membina tisu penghubung di sekeliling tulang rawan bagi meningkatkan cushioning tulang rawan.







FUNGSI ADVANCED JOINT HEALTH TABLET SHAKLEE

1. Meningkatkan Keselesaan Sendi 

  • Ekstrak Boswellia adalah gum resin dari pokok Boswellia serrate. Ekstrak Boswellia digunakan dalam perubatan Ayurveda untuk menyokong kesihatan sendi sejak berkurun lamanya (lebih 5,000 tahun ~ merawat osteoarthritis & rheumatoid arthritis). Bahan aktif utama extrak Boswellia ialah Asid Boswelik (AKBA, asid 3-asetil-11-keto-beta-boswelik) yang berfungsi sebagai anti-radang semulajadi. AKBA menyokong kesihatan sendi dengan menghalang bahan kimia daripada menyerang tulan rawan yang menyebabkan ketidakselesaan sendi.


2. Bertindak Sebagai Kusyen

  • Ekstrak Jagung membekalkan satu sumber yang pekat dengan glukosamina yang berfungsi untuk meningkatkan sokongan kusyen sendi dan pemiliharaan tulang rawan. Glukosamina adalah blok binaan utama bagi membina tulang rawan dan lendir (bendalir sinovial) bagi melincirkan sendi. Glukosamina juga ditemui dalam tendon dan ligamen. Namun semakin tubuh menua, jumlah glukosamina yang dihasilkan oleh tubuh semakin merosot. Banyak kajian yang diterbitkan menunjukkan yang suplemen ekstrak jagung dapat menggalakkan kelenturan, penggerakkan bebas dan menjadikan sendi lebih fleksibel. Dan lagi, kajian bertahun-tahun juga mengesyorkan yang suplemen ekstrak jagung dapat menyumbang kepada kesihatan sendi dalam jangkamasa panjang.

3. Memelihara Tisu Penyambung yang Sihat

  • Zink, tembaga, mangan dan vitamin c membekalkan sokongan nutrien untuk kolagen dan kompenan tisu penyambung lain yang memberikan kekuatan dan struktur terhadap sendi.

SIAPA PERLUKAN AJHT


* Lelaki dan wanita dewasa yang mencari produk semulajadi dalam mengekalkan kesihatan sendi mereka.

* Warga tua yang kebiasaannya mengalami tulang rawan menyusut dan sukar bergerak.

* Individu yang mempunyai gaya hidup aktif.

* Individu yang mempunyai masalah Sendi,tulang dan Gout.


 ********************************************************************************************

Produk ini sangat sesuai untuk semua peringkat umur terutamanya warga tua yang mengalami masalah sendi.Juga amat sesuai untuk individu yang mengalami masalah sendi atau Gout..Cuma tambah OMEGA GUARD & OSTEMATRIX untuk set lengkap masalah sendi atau ALFALFA COMPLEX & PERFOMANCE DRINK  untuk masalah gout..




No comments:

Post a Comment