Wednesday 8 October 2014

Shaklee produk Israel????

Baru-baru ini heboh diperkatakan tentang Shaklee sokong Israel. Keadaan menjadi lebih buruk apabila perkongsian Dr Nik memboikot Shaklee menjadi viral di media sosial.
Artikel ini tidak akan menyentuh tentang hukum atau fatwa kerana saya tidak arif tentang hal ini. Ilmuwan Islam lain telah mengupas dengan lebih baik berkaitan isu produk Israel, Yahudi dan Amerika.
Saya akan berkongsi kenyataan pihak Shaklee berhubung perkara ini. Antara isu yang dijawab adalah:
  1. Adakah benar Shaklee sokong Israel?
  2. Adakah benar Shaklee terlibat menyumbang kepada Israel?
  3. Adakah Shaklee mengambil sumber bahan yang digunakan untuk penghasilan produknya dari Israel?

Adakah Shaklee Sokong Israel?

Semua orang tahu Shaklee adalah produk yang dihasilkan di Amerika Syarikat. Isu Shaklee sokong Israel timbul apabila The Elie Wisel Foundation For Humanity mengeluarkan artikel ini.
shaklee sokong zionis

Artikel ini ditolak oleh London Times.
elie wiesel dan israel
Isu ini menjadi kontroversi di Malaysia kerana Chairman & CEO Shaklee Corporation iaitu Mr Roger Barnett merupakan salah seorang Board of Director The Elie Wiesel Foundation For Humanity. Inilah antara kontroversi yang hangat melanda Shaklee.
shaklee sokong israel

Shaklee akhirnya mengeluarkan kenyataan rasmi berhubung isu ini.

Adakah Shaklee Menyumbang Kepada Israel melalui Kenneseth Israel Congregation?

Isu ini adalah isu lama yang berulang kembali. Namun inilah kali pertama Shaklee mengeluarkan kenyataan rasmi berhubung perkara ini.
shaklee menyumbang kepada israel
Satu lagi isu hangat melanda apabila Shaklee dikatakan menggunakan sumber dari Israel bagi menghasilkan salah satu produknya. Ini adalah kenyataan rasmi yang dikeluarkan oleh pihak Shaklee.
shaklee produk israel
Shaklee telah mengeluarkan kenyataan rasmi berhubung kesemua isu yang penuh kontroversi ini. Diharapkan artikel ini membantu anda yang masih keliru atau ragu-ragu tentang isu hangat ini.

No comments:

Post a Comment