Tuesday 7 October 2014

Cara Menggunakan eSell

Bagaimana menggunakan eSell Shaklee???

 

Sesungguhnya dunia hanya dihujung jari... dengan mengguna jari jemari anda tanpa keluar rumah anda mampu untuk mendapatkan barang yang anda inginkan. 

Kepada penggemar-penggemar produk Shaklee, Shaklee telah memudahkan cara pembelian secara online dengan mencipta sistem eSell.

Apa itu eSell? Sistem eSell ini membolehkan anda membuat pembelian produk Shaklee secara online maksudnya buat pembelian secara terus dengan klik link yang saya telah sediakan. Anda pilih je produk atau nak set produk, jadi tak perlu lah nak tunggu saya balas massage atau whatsApp..selepas buat pembayaran, tunggu je abang posmen datang hantar produk yang dipesan di alamat yang telah diberi...senang dan cepat kan?
Ok... hari ni nak kongsi step-step untuk membuat pembelian menggunakan eSell Shaklee
Mula-mula klik pada mana-mana link produk atau set yang hendak dibeli. Katakan kita memilih klik Full Set Combo Puasa. atau mana-mana link dibawah ni:

ESP (Energizing Soy Protein)
Set Brilliant
Slimming Budget Set
Omega Guard
B Complex
lecithin
Alfalfa Complex (Small)
Vita Lea Iron Formula
Mealshakes
Collagen Powder

Selepas klik link tersebut, kita akan dapat akses ke paparan seperti gambar di bawah. Kita terus klik  option 'Agree' dan button 'Next' untuk prosedur seterusnya.


Kemudian kita akan dapat lihat paparan produk Full Set Combo seperti gambar di bawah. Pastikan kuantiti yang dipilih betul. Setelah memastikan total amount betul, terus klik button 'Checkout'.
Kita mesti mengisi maklumat yang betul pada paparan seperti gambar di bawah. Ini bagi memudahkan proses penghantaran barang dilaksanakan dengan cepat dan tepat. Pastikan alamat penghantaran dan nombor handphone betul. Proses penghantaran mengambil masa 3 hari bekerja melalui Gdex. Sila klik 'Continue' untuk ke paparan seterusnya.


Kita akan dapat melihat di skrin 'Please confirm your order' seperti gambar di bawah. Jika kita telah berpuas hati dengan segala maklumat yang dipamerkan, sila sahkan dengan klik button 'Proceed for Payment'.


Kita boleh membuat pembayaran menggunakan kad kredit atau kad debit. Key in segala maklumat yang dikehendaki seperti gambar di bawah. Kemudian klik button 'Comfirm Payment".

Ooops! Janga lupa untuk klik 'Print Order' seperti gambar di bawah dan simpan untuk perisai kita jika berlaku kesulitan dengan pembelian nanti. Mana nak tahu kan kan...


Video cara menggunakan eSell. 


Macam mana? Senang dan mudah kan? Kini para peminat Shaklee mempunyai alternatif lain. Anda boleh menggunakan link eSell untuk pembelian produk terus dengan Shaklee tanpa perlu melalui saya. 

Sebarang pertanyaan sila hubungi saya di talian 0125287490 @ PM Luftiyah Hani (Anggun Putry)

No comments:

Post a Comment