Friday 3 October 2014

Masjid Muhammadiah (Masjid Cina)

Masjid Muhammadiah..... apa istimewanya masjid ni???? ha... masjid ni masjid cina. kalau tak silap masjid ni dibina oleh komuniti cina muslim di ipoh. kuat juga kan agama Islam dikalangan komuniti cina di Ipoh.... :-)

  

Nani kerap kali lalu dekat masjid ni bila menziarah ibu mertua di ipoh. Tapi tak berkesempatan untuk menyinggah di masjid ni. Masjid ni memang dekat je dengan rumah ibu mertua nani. 5 minit dah sampai (kalau naik keta la..).

Hari sabtu lepas nani , mak , abah n my 2 kids pergi ke ipoh untuk menziarah ibu mertua di Hospital ipoh. My hubby??? suami nani tunggu kami di ipoh sebab jaga ibu mertua nani di hospital. sementara tunggu waktu melawat kami singgah sembahyang di Masjid Muhammadiah yang terletak di Taman Tasek Jaya, Ipoh. Mak dan abah teruja sangat dapat sembahyang di masjid ni...

Kawasan Masjid sangat cantik dan bersih. Di dalam tandas pun ada taman kecil ala-ala tandas kat perhentian R&R. Nani suka tengak monumen-monumen yang melambangkan budaya orang cina di Masjid Muhammadiah. Terasa seperti berada di Negara Cina lorrrr. hehe.. 

Semoga Allah sentiasa merahmati saudara-saudara seislamku.. Ameen.

Ok jom kita layan gambar-gambar yang nani ambil ni...


Ruang Solat Wanita (dibahagian atas)

Putri dan mak tok



Ruang Solat Lelaki








Kawan Sekitar Masjid







Pintu Masuk Masjid



Menara Masjid

My Family

Abah dan Baby Luqman




Abah dan Mak


No comments:

Post a Comment